منطقه بازاریابی

Menu

آیا شما هم از بازاریابی متنفرید؟

نوشته کارین گرین استریت

ممکن است از دهان بسیاری از صاحبان شرکت های کوچک شنیده باشید که از بازاریابی بسیار متنفرند. اما چطور ممکن است؟ بدون بازاریاب هر سازمانی سقوط خواهد کرد.

به عقیده من بازاریابی مانند پوشک است. هیچ پدر یا مادری را نمی شناسیم که از تعویض پوشک کودک دلبندش لذت برد، اما مطمئنا هر فردی که به دنبال بهداشت و سلامتی کودکش باشد مجبور است که این کار را به تناوب انجام دهد. بنابراین آنها کاری که دوست ندارند را انجام می دهند تا به نتیجه ای که دوست دارند برسند.

پس بازاریابی نیز مانند عوض کردن پوشک است در دنیای کسب و کار های کوچک. شما باید فعالیت های بازاریابی را انجام دهید تا مردم با محصولات و خدمات شما آشنا شوند. برخی از افراد از انجام بازاریابی لذت می برند و آن را پر از خلاقیت و چالش می دانند. اما بسیاری از انجامش بیزارند و از این که مجبور باشند به آن بپردازند به دلایلی متنفر هستند. باید تمرکز خود را بر روی هدف موفقیت بگذارید شما مجبورید کاری که لازم به اجرا است را انجام دهید هر چند که آن را دوست نداشته باشید.

سوالاتی برای شفاف سازی:

برخی از افراد نگران این هستند که با انجام مارکتینگ افراد به درد نخوری به نظر برسند همانطور که مردم به فروشنده های ماشین های دست دوم مینگرند. بیایید و صادق باشیم. آیا نکته خوشایند برای شما این است که مردم در موردتان چگونه فکر خواهند کرد؟ شما فردی باهوش و دانا هستید. اگر بخواهید که خود را در مقام مشتری قراردهید کاملا میدانید از چه نوع بازاریابی تنفر دارید و اگر از دید صاحب کسب و کار با این مسئله بنگرید به سادگی انجام هر تکنیکی شما را معذب و یا مضطرب کند، رد خواهید کرد. در پایان باید گفت که اگر شما از یک تکنیک خاص بازاریابی رویگردان شده اید مسلم بدانید که مخاطبانتان نیز احتمالا از آن تکنیک چندان استفاده نمی برند.

  • آیا با بازاریابی احساس ناراحتی می کنید؟

برخی اوقات افراد این گونه می گویند که از چیزهایی که در واقعیت آن را نمی فهمند یا به وسیله آن گیج می شوند و یا احساس میکنند که در موردش به اندازه کافی نمیدانند، تنفر دارند. هنگامی که نقشه بازاریابی خود را درست میکنید سعی کنید در یک کلاس یا سمینار مربوط به تکنیکهای خاص بازاریابی که قصد به کارگرفتنشان را دارید ثبت نام کرده و یا یک کتاب در این باره تهیه کنید. هر قدم کوچکی که برای یادگیری بیشتر در مورد تکنیک های منتخب خود بر می دارید ( حتی 15 دقیقه در روز) باعث کاهش احتمال گیج شدن شما شده و برایتان پاداشهایی ارزشمند به بار خواهد آورد.

  • آیا در گزینه های بازاریابی خود غرق شده اید؟

بر اساس آخرین شمارش های من حدود 29 تکنیک بازاریابی سنتی به اضافه 40 تکنیک بازاریابی اینترنتی به صورت رسمی شناخته شده است. بنابراین هیچ تعجبی ندارد که گیج شده باشید. چرا که نمی دانید باید کدامیک را انتخاب نمایید. در این مرحله است که یک نقشه بازاریابی قدرتمند به کمکتان خواهد رسید. این نقشه به شما کمک می کند به صورت راهبردی در مورد این که کدام تکنیک ها را انتخاب نمایید، تصمیم گیری کنید. که تکنیک درست را بر اساس پیام درست و برای بازار هدف درست برگزینید

  • آیا برای میزان زمان کار نگرانید؟

بازاریابی می تواند فعالیتی بسیار زمان بر باشد. انتخاب کردن تکنیک بازاریابی مناسب برای شما از بین حدود 70 تکنیک بسیار وقت خواهد برد، علاوه بر این اجرای هر کدام نیز بسیار طولانی و طاقت فرسا خواهد بود. اگر زمان کافی یرای انجام این امر ندارید، بهترین کار برای صرفه جویی در زمان و هزینه استخدام و استفاده از یک مشاور خوب در زمینه بازاریابی خواهد بود. با این کار شاید در ابتدا فکر کنید که هزینه های بالایی متحمل شده اید اما نهایتا با بررسی سود وزیان با ارزش یک مشاور خوب بازاریابی ایمان پیدا خواهد کرد.

همیشه به خاطر داشته باشید که اقدام ترس را از بین می برد. اگر در مورد بازاریابی سازمان خود مضطرب هستید. برنامه بازاریابی خود را طراحی کرده، در مورد تکنیک های بازاریابی و روش انتخاب آنها مطالعه کنید و از این که در این باره از افراد متخصص کمک بخواهید هیچ خجالتی به خود راه ندهید.

Categories:   بازاریابی

یک دیدگاه