منطقه بازاریابی

Menu

شرح وظایف یک مدیر بازاریابی

از آنجایی که بخش بازاریابی بخشی مهم از فرایند هر کسب و کاری را شامل می شود. مدیر بازاریابی به عنوان ایفا کننده مهم ترین نقش این دپارتمان در هر سازمان دارای وظایف و تعهداتی می باشد. این وظایف به طور خلاصه عبارتند از:

  • برنامه ریزی، اجرا و کنترل تمامی فعالیت های بخش بازریابی یک سازمان
  • توسعه استراتژی های بازاریابی به صورت هماهنگ با مقاصد سازمان
  • همکاری وهماهنگی کمپین های بازاریابی با بخش فروش
  • بررسی و تنظیم بودجه برای بخش بازاریابی
  • خلق و انتشار کلیه ملزومات بازاریابی براساس برنامه بازاریابی
  • برنامه ریزی و اجرای تمامی فرایندهای تبلیغاتی
  • مدیریت در جهت بهبود کمپین های خلاقانه و ایجاد معیار برای میزان موفقیت آنها.
  • مسئولیت کامل مدیریت برند و هویت سازمان.
  • آماده سازی کمپین های پرینتی و اینترنتی.
  • بررسی و کنترل میزان موثر بودن کمپین ها و تهیه گزارش برای ذینفعان سازمان.
  • خلق پهنای گسترده از برنامه های بازاریابی.
  • همکاری نزدیک با آژانس های تبلیغاتی و بخش تولیدی سازمان به هنگام معرفی کالا و خدمات جدید.
  • ایجاد روابط درون سازمانی موثر با هدف یکپارچگی تمامی اعضا با برنامه های بازاریابی
  • تحلیل عددی تمامی بازخوردها و نتایج حاصل از برنامه ها و فعالیت های بازاریابی
  • استخدام اعضای دپارتمان بازاریابی و آموزش و نظارت بر دستاوردهای اعضا
  • تهیه گزارش مربوط فرایند های بخش بازاریابی و ارتباط نزدیک با ذینفعان

Categories:   بازاریابی, مقالات

یک دیدگاه