شرح وظایف یک مدیر بازاریابی
از آنجایی که بخش بازاریابی بخشی مهم از فرایند هر کسب و کاری را شامل می شود. مدیر بازاریابی به عنوان ایفا کننده مهم ترین نقش این دپارتمان در هر سازمان دارای وظایف و تعهداتی می باشد. این وظایف به طور خلاصه عبارتند از:
- برنامه ریزی، اجرا و کنترل تمامی فعالیت های بخش بازریابی یک سازمان
- توسعه استراتژی های بازاریابی به صورت هماهنگ با مقاصد سازمان
- همکاری وهماهنگی کمپین های بازاریابی با بخش فروش
- بررسی و تنظیم بودجه برای بخش بازاریابی
- خلق و انتشار کلیه ملزومات بازاریابی براساس برنامه بازاریابی
- برنامه ریزی و اجرای تمامی فرایندهای تبلیغاتی
- مدیریت در جهت بهبود کمپین های خلاقانه و ایجاد معیار برای میزان موفقیت آنها.
- مسئولیت کامل مدیریت برند و هویت سازمان.
- آماده سازی کمپین های پرینتی و اینترنتی.
- بررسی و کنترل میزان موثر بودن کمپین ها و تهیه گزارش برای ذینفعان سازمان.
- خلق پهنای گسترده از برنامه های بازاریابی.
- همکاری نزدیک با آژانس های تبلیغاتی و بخش تولیدی سازمان به هنگام معرفی کالا و خدمات جدید.
- ایجاد روابط درون سازمانی موثر با هدف یکپارچگی تمامی اعضا با برنامه های بازاریابی
- تحلیل عددی تمامی بازخوردها و نتایج حاصل از برنامه ها و فعالیت های بازاریابی
- استخدام اعضای دپارتمان بازاریابی و آموزش و نظارت بر دستاوردهای اعضا
- تهیه گزارش مربوط فرایند های بخش بازاریابی و ارتباط نزدیک با ذینفعان
یک دیدگاه