منطقه بازاریابی

Menu

 

چگونه درون سایت خود مطلب گذاری کنیم

چگونه درون سایت خود مطلب گذاری کنیم تا بازدیدکننده خود را جذب کنیم

یکی از مهمترین موضوعات برای یک وبسایت ایجاد محتوایی میباشد که بازدیدکنندگان بخوانند ، مردم تنها زمانی کلمه به کلمه مطالب را می‌خوانند که به شدت به محتوای شما علاقه داشته باشند. معمولا آن‌ها تندخوانی می‌کنند و دنبال کلمه‌های هایلایت شده، عنوان‌های معنادار، لیست‌ها و پاراگراف‌های کوتاه می‌گردند. از آنجایی که آن‌ها عجله دارند که همان چیزی که دنبالش می‌گردند را پیدا کنند، مطالب غیر مرتبط را نادیده می‌گیرند.

پس از مردم انتظار نداشته باشید که محتوای شما را بخوانند وقتی که نه مقابل تند خوانی است و نه به آن‌ها مربوط می‌شود. بنابراین از نوشتن پاراگراف‌های طولانی، نوشته‌های تبلیغی دوری کنید.

کاربرها چقدر کم می‌خوانند؟

– در ۲۰۱۳، Chartbeat با تحلیل وب‌سایت Slate و چند وب‌سایت دیگر متوجه شد که بیشتر بازدیدکنندگان تنها ۵۰-۶۰٪ از یک مقاله یا صفحه را اسکرول می‌کنند. نکته جالب‌تر این است که هیچ ارتباطی بین اسکرول کردن و اشتراک‌گذاری مطالب وجود ندارد. مردم بدون خواندن مطالب شما را به اشتراک می‌گذارند.

  • اسکن کردن و تندخوانی ما در وب، حتی روی کتاب‌خوانی تاثیرگذار است.
  • طبق مطالعه‌ای که ژاکوب نیلسون در سال ۲۰۰۸ روی eye-tracking انجام داد، به طور متوسط در وب کم‌تر از ۲۰٪ محتوای نوشتاری خوانده می‌شود.
  • در تست کاربردپذیری (Usability Test) دیگری، نیلسون مدل‌های مختلف نوشتاری را برای یک وب‌سایت تست کرد. کپی رایتینگ مختصر (Concise)، اسکن‌پذیر (Scannable) و هدفمند (Objective) منجر به ۱۲۷٪ کاربردپذیری بیشتر می‌شود.
  • استیو کراگ در کتاب مرا به فکر وادار نکن (Don’t make me think) اظهار دارد که یکی از مهم‌ترین واقعیت‌ها درباره کاربران وب این است که آن‌ها تندخوانی می‌کنند، نمی‌خوانند.

مردم چه زمانی مطالب را می‌خوانند:

  • اگر دقیقا مطلب مورد علاقه‌شان را پیدا کنند، به احتمال زیاد آن‌ها محتوای مرتبط با موضوعات مورد علاقه‌شان را کلمه به کلمه می‌خوانند.
  • تحقیقات نشان می‌دهد که مردم برای لذت مطالعه می‌کنند، آن‌ها خواندن در صفحه مانیتور را بیشتر دوست دارند.
  • مطالعات نشان می‌دهند که خوانندگان روش‌مندی در وب وجود دارند که در کل اسکن نمی‌کنند و فقط می‌خوانند.
  • صفحه‌های ساختار یافته که برای تندخوانی طراحی شده‌اند بیشتر خوانده می‌شوند.

 

منبع :   uxmyths.com

Categories:   بازاریابی اینترنتی

یک دیدگاه