منطقه بازاریابی

Menu

 

کسب و کارهایی که نیاز به سرمایه ندارند!

مقاله جالبی در ارتباط با اینکه کسب و کارهایی در کنار ما هستند که نیاز به سرمایه زیادی ندارند و میتوانید به آنها فکر کنید و یا به دوستان خود پیشنهاد دهید ،شرکتهای بزرگی در دنیا وجود دارند که از یک سرمایه اندک شروع نموده اند و الان جزء بزرگترین شرکتهای دنیا هستند

شما هم میتوانید با یک ایده خوب برنامه ربزی خوبی را انجام دهید و آینده ای روشن را برای خود رقم بزنید.

تابحال فکر کرده اید که مایکروسافت، اپل، فیسبوک و … چه کارهایی انجام دادند؟

در کنار اینکه شرکت های مشهور نیم قرن اخیر بوده اند؛ فراموش نکنید که توسط کسانی خلق شدند که زمانی “دانشجو” بودند!

البته شاید دیگر شاهد امثال “مارک زوکربرگ” نباشیم! اما کم نیستند کسانی که قادرند در حین دانشجو بودن؛ کسب و کار کوچک متعلق به خودشان را نیز آغاز کنند.

گزینه های زیادی وجود دارد که بدون سرمایه اولیه ایجاد شده اند. برخی از این ها حتی به دفتر هم نیازی ندارند! کسانی که کسب و کار خود را به تازگی آغاز کرده اند در کنار مبالغی که جهت خرید وسایل شخصی، کتب درسی، کرایه ها و … بدست می آورند می توانند ارتباطات ارزشمندی را نیز ایجاد کنند.

امروز قصد داریم با ایده هایی آشنا شویم که نقطه ی آغازش می تواند اتاق خواب تان باشد!

مشاوره فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات جایی ست که ممکن است شخصی با چندین سال سابقه وتجربه را، بدون کمترین همدردی به چالش بکشد! طبیعتاً دانشجویان مهارت های نوینی را در این زمینه داشته و از دانش های تکنولوژی جدید آگاه ترند. اگر فکر می کنید که توانایی و اعتماد به نفس بهترشدن را ندارید بدون تعارف، لطفاً قلم را روی میز نهاده و از منطقه ی آموزشی که حضور دارید خارج شوید. شما می توانید در بیرون از این منطقه، کار دیگری را برای خود دست و پا کنید.

مشاوره رسانه های اجتماعی

دانشجویان از اصلی ترین کسانی هستند که در میزان کاربرد رسانه های اجتماعی اهمیت دارند. از این دانش و تجربه ی خود برای مشاوره و هدایت شرکت ها استفاده کنید. آنها را در استراتژی رسانه اجتماعی شان یاری کنید.

دست شرکت را بگیرید و او را به فراسوی فیسبوک و لینکدین ببرید. کانال ها و راههای جدیدی را که می توانند برای ارسال پیام هایشان به مخاطبان استفاده کنند را به آنها معرفی کنید.

طراحی گرافیک

مشاور طراحی گرافیک بودن، بیش تر از تجربه و سابقه ی کاری به استعداد و خلاقیت فرد وابسته است. برای اینکه توانایی خود را در این زمینه نشان دهید بهترین پروژه ی کلاسی خود را بعلاوه ی چند نمونه از کارت ویزیت های طراحی شده توسط خودتان را چاپ کرده و در اختیارشان قرار دهید.

سپس نقطه ی آغاز خود را جشن بگیرید.

عکاسی

از رسانه هایی چون اینستاگرام، پین ترست، اسنپ چت و فیسبوک سپاسگزاریم. چرا که؛ دیگر جهان به استفاده از عکس ها برای ایجاد ارتباط در کل دنیا خو گرفته است. با نیاز برجسته ای که برای محتوای بصری هست، بستری برای رشد عکاسان آماتور نیز هست! امروزه، بخاطر پیشرفت تکنولوژی، عکاسان آماتور قادر به خلق عکس های باکیفیت تری هم هستند.

برنامه ریزی رویداد

بسیاری از دانشجویان علاقه ی زیادی به برگزاری دوره همی ها و جشن ها با همکلاسیان خود دارند. احتمالاً شما هم یکی از آنها هستید و تجربیات زیادی در این زمینه دارید. بیائید این تجربیات تان را برای موضوع دیگری بکار بگیریم.

برنامه ریزی برای یک اتفاق یا رویداد، کار هرکسی نیست! شما در عین اینکه خلاق هستید، باید توانایی انجام چندین کار را نیز داشته باشید. همواره به خاطر داشته باشید که: برای داشتن یک کسب و کار (خارج از دانشگاه) باید مدرک دیگری نیز (خارج از مدارک دانشگاهی) داشته باشید.

هیچ اهمیتی ندارد که کسب و کارتان چیست یا شرکت تان بزرگ است یا خیر! تنها چیزی که اهمیت دارد بیمه ی حفاظتی شماست!

سیاست ها و خط مشی متعهد سازمان شما در زمان ناامیدی شما به کمک تان خواهند آمد و شما را در امان نگه خواهند داشت.

همه ی این مطالب را گفتیم تا بگوئیم که ایجاد کسب و کار توسط کسی که در حال تحصیل است از همه جوانب بسیار مفید خواهد بود! او علاوه بر کسب مقداری پول برای رفع نیازهای شخصی اش؛ می تواند با ایجاد ارتباطات لازم زمینه را برای فعالیت های آینده اش در بازار کار آماده کند.

نویسنده:‌Hunter Hoffman

Categories:   کار آفرینی

یک دیدگاه