منطقه بازاریابی

Menu

10 دلیل اهمیت بازاریابی

10 دلیل اهمیت بازاریابی

امروزه مشغول به هر کسب و کاری که باشید، چه صاحب یک فروشگاه کوچک و چه مدیر یک سازمان بزرگ باشید، قطعا در مورد تبلیغات، فروش مستقیم، بازاریابی تلفنی، برندینگ و غیره مطالب زیادی شنیده اید و مسلما م دانید که تمامی این مفاهیم تشکیل دهنده مفهوم بزرگتری هستند که بازاریابی خوانده می شود. با این حال افراد بسیاری هستند که به بازاریابی با دیدی متفاوت می نگرند. برخی آن را تنها عوام فریبی می دانند و برخی نیز عقیده دارند که وسیله کسب سود برای افرادی خاص است. بسیاری از تجار و مدیران عصر جدید نیز بازاریابی را علمی بی اثر وبی نتیجه ارزیابی می کنند و ترجیح میدهند که بودجه ای را به آن اختصاص ندهند. در ادامه با 10 دلیل اهمیت این مفهوم در هر کسب و کاری آشنا خواهید شد.

 

  • فروش بیشتر

“وقتی فروشی در کار نباشد، شرکتی نیز در کار نیست.” مارک کوبان

1هنگامی که مردم متوجه این امر شوند که کسب و کار شما وجود خارجی دارد بیشتر احتمال دارد که به مشتری شما تبدیل گردند. اگر کمپین بازاریابی شما به خوبی انجام گیرد و به اهداف خود برسد. شما می توانید به راحتی افزایش فروش را در اقلام قابل تحویل خود لمس کرده و مشاهده نمایید.

بدون در نظر گرفتن نوع کالا و خدماتی که در حال ارائه آن ها هستید و نوع استراتژی بازاریابی که اتخاذ نموده اید در صورتی که درست به اجرا در بیاید حتی می توانید در ساعات اولبیه نیز شاهد افرایش فروش خود باشید. در این مورد مثال های گوناگونی وجود دارند که با جست و جوی آن در گوگل به سرعت می توانید ان ها بیابید .

 

  • افزایش آگاهی بیشتر

 2ممکن است بسیاری از بهترین مشتریان شما تبلیغات محصول و خدماتتان را صدها بار قبل از خرید دیده باشند. بسیاری از افراد روزانه با تبلیغات آنلاین و سنتی بسیاری مواجه می شوند و به جای اینکه به سرعت افدام به خرید بکنند سعی در به یادسپردن آن برند برای خرید های آینده می نمایند.

با افزایش اگاهی از طریق فعالیت های بازاریابی می توانید یک ساختار عظیم از مشتریان بالقوه بسازید که می دانند شما هستید، چیزی برای ارائه دارید، قادرید که نیاز آن ها را برطرف سازید. و دقیقا خواهند یافت که چگونه شما را پیدا کنند.

 

  • با معیار های تجار خود آشنا می شوید

“هرچه که بتوان اندازه گیری کرد، می توان مدیریت نمود.” پیتر دراکر

3چه صاحب یک نانوایی باشید و چه یک شرکت تولید کننده نرم افزار را اداره کنید دانستن معیارهای موفقیت در زمینه شغل شما می تواند عاملی مهم برای سود آوری کمپین بازاریابی شما باشد.و این می تواند بررسی و تصمیم گیری برای خیلی از تلاش های مربوط به کسب و کار را برای شما آسان کند.

شما می توانید شاخص های تلاشتان را از طریق بازاریابی به خوبی مورد سنجش قرار دهید . از طرفی با پاسخ مشتریان بالقوه تان به محرک های خاص آشنا گردید. برخی از معیارها را حذف کرده و معیارهای جدیدی برای اندازه گیری شاخص موفقیت کسب و کارتان خلق یا انتخاب نمایید.

 

  • اعتماد مشتریانتان را جلب خواهید کرد.

4به چه کسی بیشتر اعتماد میکنید؟ یک دوست یا یک فرد کاملا غریبه؟ هر چه شرکت شما بیشتر معروف شود، افراد بیشتری به شما اعتماد میکنند. هر چه شمار اعتماد کنندگان به شما افزایش یابد احتمال خرید آن ها از شما نیز افزایش خواهد یافت.

اعتماد سازی چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیافتد. به شرکت هایی که اعتماد شما را جلب کرده اند بیاندیشید. آیا در اولین تبلیغات توانستند نظرتان را جلب کنند یا این کار سالها به طول انجامید؟

 

 

  • یک دارایی اجتماعی خواهید ساخت.

” یک راه ساده برای فروختن یک کالا به یک مشتری در آینده این است که از قبل از او اجازه بیگیرید” ست گادین

5با یک لیست یک میلیونی از مشتریان بالقوه خود چه کاری می توانید انجام دهید؟ بسیاری از کارشناسان بازاریابی معتقدند که هر لیست مشتریان از ارزش بسیار زیادی برخوردار می باشند. به این طریق که با ساخت یک دارایی اجتماعی قادریم نقشه فروش در آینده را بسازیم.

بازاریابی با در اختیار قرار دادن لیست های آنلاین و آفلاین به تجارت شما قدرت می بخشد. که بتوانید بازار هدف خود خود را شناسایی کرده و مقدمات فروش خود را با توجه به اندازه لیست در آینده بچینید.

 

  • می توانید جایگاه خود را در بازار پیدا کنید

6هنگامی که تجارت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید جایگاه شما در بازار مانند یک نقطه در اقیانوس می ماند. با شروع فعالیت بازاریابی است که با اجتماعات مختلف، فرهنگهای متفاوت و دنیای از ارتباطات گوناگون آشنا میگردید. بازاریابی چشمان شما به روی حقایق صنعتی که در آن مشغول به فعالیت هستید باز خواهد کرد. با شروع اولین کمپین خود می توانید متوجه شوید که رقیبان شما در حال انجام چه کاری هستند. این اطلاعات هستند که به شما کمک خواهن کرد برای بهبود کمپین، افزایش تعداد مشتریان بالقوه و اخذ استراتژی های فروش و … اقدامات لازم را انجام بدهید.

 

 

  • میزان کارایی را کشف می کنید.

” با آنها کیفیت بدهید، این بهترین نوع تبلیغات است. میلتون هرشی

7تا به حال به تبلیغاتی که حس شما را نسبت به یک سازمان بد و بد تر میکنند و یا حتی ممکن است باعث شوند که نامتان از لیست مشتریان آن شرکت خط بخورد توجه کرده اید؟ با انجام فعالیت های بازاریابی می توانید با تاکتیک هایی که در کسب و کار شما کارایی لازم را دارند آشنا شوید و آنهایی که ناکارا هستند را حذف نمایید.

 

 

 

  • در اختیار داشتن یک پروفایل عالی از مشتریان

8مشتریان بسیاری بیرون برای هر کسب و کاری وجود دارند. یک بازاریابی عالی این امکان را به آنها می دهد که به راحتی شما را پیدا کنند. در طول زمان با دیتابیس های که از کمپین های بازاریابی به دست خواهد آورد این فرایند می تواند برای شما نیز آسان جلوه کند که شما نیز به راحتی آن ها را پیدا کنید.

پروفایل ایده ال مشتریان شما می تواند شامل متغیرهای همچون سن، میزان درآمد، محل زندگی، تفریح و سبک زندگی و شغل آنها باشد. وقتی که لیست بزرگی از مشتریان و داده های مربوط به آنها داشته باشید کافی است که به داده های خود نگاهی بیندازید و به دنبال الگوها و فاکتورهای مورد نیاز خود در زمینه خاص بگردید.

 

  • یاد می گیرید که چطور آزمایش و بهینه سازی کنید.

99دانستن اینکه چگونه محتوا، تیترها و تبلیغات خود را بیازمایید امری خطیر و بسیار مهم است. ممکن است موضوعی که می خواهید از آن طریق مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید فقط از نظر شما خلاقانه و ارزشمند باشد و در چشم مشتریانتان بسیار ساده لوحانه و اهانت آمیز جلوه نماید. از طریق یک کمپین تبلیغاتی است که قادر خواهید بود روند اطلاع رسانی و نوع فعالیت های خود و اثر گذاری آن ها را بر مشتریان سنجیده و برای بهبود بخشیدن به این فرایند های تلاش کنید.

 

 

  • ساخت برندی قدرتمند

” برند برای یک کمپانی مانند اعتبار برای یک فرد می باشد. این شما هستید مکه با انجام خوب کارهای سخت برای خود اعتبار به دست می آورید” جف بزو

10برخی از بازاریابان هدف خود را افزایش فروش می دانند و برخی دیگر تلاش میکنند تا برندی بسازند که راحت بتوان به یاد آورد. بازاریابان باهوش سعی میکنند تا هر دو هدف را در یک زمان مورد تعقیب قراردهند.

هدف نهایی کمپین بازاریابی شما باید باعث مراجعه مشتریان به شما شوند. برندهایی مانند فیس بوک و گوگل نیازی ندارند تلاشی بکنند تا مشتریان برند آن ها را به یاد بسپارند. چراکه مردم در زندگی روزمره به اندازه کافی با آنها سر و کار دارند و به قدر کافی از آن ها استفاده کرده اند.و از این طریق اعتماد لازم کسب شده است.

برندینگ همان چیزی است که شما را از رقیبان شما جدا میکند و فراموش نکنید که بهترین و قدرتمند ترین سلاح برای مبارزه با رقیبان برندی قدرتمند می باشدو برند قوی هم در سایه فعالیتهای بازاریابی حاصل می گردد.

Categories:   بازاریابی

یک دیدگاه